1. DATE DESPRE PROGRAM
1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
MOAŞE ȘI ASISTENȚĂ MEDICALĂ |
1.3 Departamentul |
V - SPECIALITĂŢI MEDICALE III |
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
ASISTENTA MEDICALA |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumirea disciplinei |
SANATATE PUBLICA |
|||||||
2.2. Codul disciplinei |
|
|||||||
2.3 Titularul activităţilor de curs |
GOLLI ANDREEA LOREDANA |
|||||||
2.4 Titularul activităţilor de seminar |
|
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Sef lucr. |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Norma de baza |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
IV |
2.8. Semestrul
|
I |
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DS |
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DI |
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
3.1 Număr de ore pe săptămână |
2 |
din care: 3.2 curs |
1 |
3.3 seminar/laborator |
1 |
||
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
30 |
din care: 3.5 curs |
15 |
3.6 seminar/laborator |
15 |
||
Distribuţia fondului de timp ore |
|
||||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
15 |
||||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
11 |
||||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
8 |
||||||
Tutoriat |
4 |
||||||
Examinări |
5 |
||||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
11 |
||||||
3.7 Total ore studiu individual |
54 |
|
|||||
3.9 Total ore pe semestru |
30 |
||||||
3.10 Numărul de credite4) |
1 |
||||||
4. PRECONDIŢII (acolo unde este cazul)
4.1 de curriculum |
|
4.2 de competenţe |
|
5. CONDIŢII (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
- |
5.2. de desfăşurare a seminarului/laboratorului |
|
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7) |
|
COMPETENŢE PROFESIONALE |
C1. Să identifice problemele de sanatate ale unei colectivitati prin culegerea de informatii in conditii cat mai standardizate si calcularea de indicatori. C4 – Să abordeze problemele de santate/boala din perspectiva particularitatilor comunitatii, in relatie directa cu conditiile sociale, economice sau/si culturale proprii acelei colectivitati. C5 – Sa initieze si sa deruleze o activitate de cercetare stiintifica sau/si formativa in domeniul sau de competente
|
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
C6. Autonomie şi responsabilitate;
C7. Interacţiune socială; · să aibă respect pentru diversitate şi multiculturalitate; · să dezvolte abilităţi de lucru în echipă; · să comunice oral şi în scris cerinţele, modalitatea de lucru, rezultatele obţinute; · să se implice în acţiuni de voluntariat, să cunoască problemele esenţiale ale comunităţii.
C8. Dezvoltare personală şi profesională
|
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
Obiectivul disciplinei de a oferi studenţilor suportul informational si logistic necesar pentru cunoaşterea noţiunilor de bază ale sănătăţii publice, identificarea şi stabilirea priorităţilor în sănătatea publică
|
|
7.2 Obiectivele specifice |
|
8. CONŢINUTURI
8.1 Curs (unităţi de conţinut) |
Nr. ore |
|
|
2 |
|
C2. Statica şi dinamica populaţiei: natalitate, fertilitate şi planificare familială |
2 |
|
C3. Mortalitatea generală si infantilă |
2 |
|
C4. Epidemiologia: cadru, concepte, metode, tipuri de studii, studiul îmbolnăvirilor în populaţiile umane. Anchete epidemiologice descriptive |
2 |
|
C5. Anchete epidemiologice analitice |
2 |
|
C6. Anchete epidemiologice experimentale. Etica cercetării clinice |
2 |
|
C7. Promovarea sanatatii. Strategii preventive. |
2 |
|
BIBLIOGRAFIE
|
|
|
8.2 Lucrări practice (subiecte/teme) |
|
|
Statica populaţiei. Piramida vârstelor |
2 |
|
Măsurarea şi analiza natalităţii şi fertilităţii |
2 |
|
Măsurarea şi analiza mortalităţii generale şi infantile |
2 |
|
Metode comparative de măsurare a mortalităţii |
2 |
|
Anchete epidemiologice. Proiectare |
2 |
|
Măsurarea riscului, asociaţiei epidemiologice şi impactului asupra populaţiei |
2 |
|
Validitatea şi valorile predictive ale unui test de screening |
2 |
|
Identificarea unei probleme de sănătate publică într-o populaţie. Test de evaluare |
2 |
|
BIBLIOGRAFIE
Emilia Pătru, Andreea Loredana Golli. Sănătate publică şi management sanitar –lucrări practice, Editura Medicală Universitară Craiova, 2004
|
|
|
|
|
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: |
Curs |
Prelegere, sinteză, învăţare interactivă în scopul realizării feedback-ului, explicarea unor probleme evidenţiate de studenţi. Prezentări power-point, proiectare filme. |
Lucrari practice |
Explicaţie, dezbatere, demonstraţie. Calcularea, analiza şi interpretarea indicatorilor stării de sănătate şi morbiditate. Prezentare studii de caz. |
Studiu individual |
Studiul notelor de curs, suport de curs, studiul bibliografiei minimale indicate, exerciţii, elaborare de referate. |
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
|||||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
||||
3 |
Catedra de sănătate public şi management |
Ultima săptămână din semestru |
Cadrele didactice de la disciplină |
Cronologic, în funcţie de temele la care s-a absentat |
|||||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
1 oră/săptamana |
Sediul disciplinei |
Saptămânal |
Titular curs |
Tema din saptamana respectiva |
||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
1 oră/săpt. |
Catedra de sănătate publică şi management |
Saptămânal |
Titular curs |
În funcţie de necesităţile studenţilor |
||||
|
|||||||||
12. EVALUARE |
|||||||||
Forma de activitate |
Evaluare Scris |
Procent din nota finală |
|||||||
|
Formativă |
Periodică |
Sumativă |
|
|||||
Curs |
Oral |
Oral |
|
60% |
|||||
Lucrări practice |
Oral |
Scris |
Scris |
40% |
|||||
Examen |
|
|
Scris |
|
|||||
Verificările periodice |
|
|
|
|
|||||
Prezenţa la curs |
|
|
Bonificaţie 5% |
|
|||||
13. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
|||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
|||||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
|||||||
Ultima zi de vineri a fiecarei luni |
Sediul disciplinei |
Toate cadrele didactice |